Начало Полезно

Полезно

МИНИ ПРИНТ 2010

Е-мейл Печат ПДФ

ДЕВЕТА МЕЖДУНАРОДНА ГОДИШНА ИЗЛОЖБА – КОНКУРС ГРАФИКА МАЛЪК ФОРМАТ - МИНИ ПРИНТ 2010

Намерения и цели Тази международна изложба – конкурс има намерение да покаже, че никое друго изкуство няма толкова голямо приложение в съвременното общество колкото има графичното изкуство.

Последна промяна ( Вторник, 19 Януари 2010 06:36 ) прочети още
 

Ренесанс - Висок Ренесанс

Е-мейл Печат ПДФ

Висок Ренесанс (1500 - 1525)
- Време, в което се реализират огромни проекти като Сикстинската капела, Ватиканските дворци, започва строежът на катедралата Св. Петър. Рим се превръща в столицата на  Високия ренесанс.
- Появява се нов подход в тълкуването на човека. Работи се върху вселенски сюжети. Художниците скъсват със затвореността в ателиетата, придобиват мобилност.
- Рафаел - Изписва папските апартаменти в дворците. Четирите теми, които трябва да се изобразят са богословие, философия, поезия, правосъдие.
„Атинската школа” - прави преглед на интелектуалната мощ на човечеството от стари до нови времена. Централно-симетрична композиция - постигане на дълбочина. Всички елементи на картината са организирани така, че окото да бъде водено към центъра на събитието. В това фреско Рафаел изобразява и себе си.

- Леонардо Да Винчи - символизира ренесанса в най-всеобхватния възможен смисъл. Уникален художник и изобретател. Изследва човешкото тяло и рисува точни пропорции. Прави изобретения и открития далеч надминаващи времето му.
Леонардо Използва нов похват в рисуването - въздушната перспектива. Открива, че еднакъв цвят изглежда различно в близък и в далечен план.
„Мона Лиза” (Джокондата). Моделът - рязко се отличава от всички създадени портрети. Постига се максимално точното му отразяване върху платното. Изразява се вътрешното преживяване на модела. Ръцете са използвани като елемент, говорещ също толкова много за модела, колкото лицето му.
"Тайната вечеря" - Една от най-известните и обсъждани творби на Леонардо.

- Микеланджело - Майстор в изграждането на тримерните фигури, драматизма и пластиката им. Прибягва до разномащабие. Той е един от най-големите художници и скулптори на ренесанса.
"Сикстинската Капела" - За цели 4 години, съвсем сам, той изрисува тавана на Сикстинската Капела (резиденцията на папата във Ватикана). Това е уникален по своите размери труд. Стилът в който е изпълнена е сухо фреско. Фигурите са изобразени в подходящи пропорции, върху полукръглия таван - това са известни образи и сцени с библейски характер.
"Давид" - Гола мъжка фигура, символизираща свободата и независимостта. Статуята е над 5 метра висока, изваяна от един единствен каменен блок.
"Пиета" - Дрехи от фини материи са изваяни от мрамор.

 

Манеризъм (1525 - 1600)
- Творбите са повлияни от хармоничните идеали на Леонардо, Рафаел и Микеланджело.
- Изкуственото е съпоставено с натуралното. Притежава интелектуални качества.
- Формите на хората са издължени а позите им - разкривени и драматични. Вниква се във вътрешния свят на човека.

Последна промяна ( Вторник, 14 Април 2009 10:52 )
 

Ренесанс - Ранен ренесанс

Е-мейл Печат ПДФ

Ранен Ренесанс (1400-1500)
- Преврат в човешкия живот и мироглед, огромен разцвет на художествената култура във всички видове и жанрове.
- Радикална смяна на изобразителната система - става реалистична. Има преход от религиозното към светското изкуство.
- Художникът извършва репродукции на еднакви теми и сюжети. Изкуството се индивидуализира и вече не е анонимно, има търсене.
- Търси се конкретиката на човека - портретът. Изобразяват се исторически личности, или митологични образи на богове.
- Баланс между вътрешна и външна красота. Изобразяват се както велики светци, така и велики грешници, както божествената красота, така и грозотата (крайности).
- Ежедневието на човека е сюжет достоен за изобразяване. Изобразява се както трагическото, така и героичното действие на човека.
- Перспективата и пропорциите са напълно овладяни както в архитектурата и  скулптурата, така и в живописта.
- Най-разпространени са темперните бои, като се набляга на светлосенките за по-реалистичен и пространствен ефект.
- Правят се централно-куполни църкви, за да може всички да са на еднакво разтояние до центъра на храма (до бога).

- Ян Ван Ейк - въвежда използването на маслените бои в живописта.

- Мазачо - Въвежда натурализма и хуманизма на живописта в ренесанса. Моделира на базата на "тъмно и светло". Всички художници след него са се учели от творбите му. Той овладява анатомичната форма и перспективата.

- Фелипо Броналески - Изгражда "Санта Мариа дел Фиоре”. Това е първата завършена архитектурна форма на ренесанса - църква, изградена от  камък и тухла. Фасадите са по-разноцветни, което придава усещане за радост и раздвиженост. Големите плоскости са покрити не толкова със скулптури, а с живопис и мозайки. Набляга се на декоративизма.

- Донатело - Въвежда кавалетното изкуство - предмет, чиято фигура и размери позволяват местенето му. Така скулптурата се откъсва от архитектурата като самостоятелна творба в екстериора. Създател е на много мраморни и бронзови скулптури.

- Пиеро де ла Франческа - Овладява напълно перспективата. Отразява живота на богаташки фамилии, често прибягва до странни ракурси. "Мадоната с яйцето" - Богородицата е заобиколена от обикновени хора на мястото, на което би трябвало да стоят светците - нещо нечувано до този момент.

- Андреа дел Кастаньо - новаторски начин за изобразяване на обема - изнасяне на крака пред плоскостта. Употреба на локален тон (основен цвят) + бяло (светлина) и черно (сянка) за нюансировка на локалния тон. Това е най-подходящата техника за изобразяване на триизмерност чрез темпера.

 

Ренесанс - Проторенесанс Италия

Е-мейл Печат ПДФ

РЕНЕСАНС - късна Готика, ранен и висок Ренесанс, Манеризъм.

Италия - Проторенесанс (1300 - 1400)
- Ренесанса се заражда във Флоренция (Италия) в началото на 14век.
- Започва търсенето на обективното познание за света. Човекът се опира на практиката, за да установи истинността на дадено явление. Признато е божественото начало във всеки човек, а индивидуалността е силно застъпена.
- Вместо стреловидните арки се поставят полукръгли, цилиндрични сводове.
- Стъклопис - Светлината директно участва в изображението.
- Джото - При неговия подход композицията е в една сцена - тя е самодостатъчна и има развитие във времето, съвпадат време, място и роли на персонажите в композицията.

 

Средновековие - Готика

Е-мейл Печат ПДФ
Готика (1200 - 1400)
- Огромни катедрали с високи кули и витражи. Всеки вход и всяка страна на катедралатта е различна.
- Христянска скулптура. Скулптурите се изработват по стените и се съчетават с архитектурата - това е основна изобразителна система в катедралите.
- Полугръглата арка придобива стреловиден вид.
- Тежестта се разпределя върху много повече носещи части (ребра). Облекчава се градежа, което позволява голяма височина на кулите.
- Стената над арката вече се оказва излшна - избиват се стените. Остават големи, незапълнени пространства - покрити със стъкла и витражи.
- Розета - кръгъл прозорец изграден от каменен релеф и стъкло. Поставя се над входа на катедралата.
- Навлиза витража (цветното стъкло), което осветява помещенията много богато.   
- Контрафорсът - система от контрафорси създаваща допълнителна ажурност на сградата.
 
Страница 1 от 4

Сподели с приятели

Новини

Изложби на завършващите НХА 2008/2009 прочети още
Входът за музеите в Пловдив ще е безплатен всеки четвъртък от днес 2 април 2009г.  Общината е предвидила това, за да отговаря на регламентите на ЮНЕСКО за музейната дейност. прочети още 
Изложба на Сдружение “ГОАРТ” в галерия “Спектър”- Велико Търново. Със свои работи ще се представят художниците: Илия Банков, Стефан Балтов, Ваня Балтова, Кирил Иринчев, Роза Абаджиева, Ирена Янкова, Янко Янков, Пепа Хаджитодорова, Валентина Григорва и Петър Крусев.

От галерията

20080324105659_1s_mg_1566.jpg

Кой е тук

В момента има 41 посетителя в сайта

Най ново